:

Hoe klaag je een bedrijf aan?

Harvey Kshlerin
Harvey Kshlerin
2025-10-06 00:52:32
Count answers : 6
0
Voel je je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de regels houdt, dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht. Men registreert iedere vraag en klacht, en bundelt deze om de overheidstoezichthouders de juiste informatie te geven. Men zal niet bemiddelen voor jouw specifieke situatie, maar als genoeg mensen vergelijkbare klachten indienen, mag je verwachten dat er opgetreden zal worden. Ook kun je bij ConsuWijzer voorbeeldbrieven downloaden om bijvoorbeeld een koop op afstand te annuleren, een winkel aan te manen tot levering of een abonnement op te zeggen.
Audra Borer
Audra Borer
2025-10-05 23:34:02
Count answers : 6
0
Meld dit bij ons. Meld dan bij ACM ConsuWijzer. Meld dan hier online: U kunt ons ook bellen op 070 72 22 000 (optie 2) op werkdagen van 09.30 tot 13.00 uur. Meld dan telefonisch via onze Inlichtingeneenheid en houd uw gegevens geheim. U maakt uw persoonsgegevens alleen aan de medewerkers van de Inlichtingeneenheid bekend.

Lees ook

Welke wet beschermt de consument?

Het consumentenrecht is een verzameling van wetten om consumenten te beschermen. Consumenten hebben Lees meer

Wat valt onder consumentenbescherming?

In het consumentenrecht staan de spelregels voor een overeenkomst tussen een consument en bedrijf. Lees meer

Elwin Goyette
Elwin Goyette
2025-10-05 21:38:38
Count answers : 8
0
geen
Verla Haag
Verla Haag
2025-10-05 20:26:41
Count answers : 9
0
U kunt een klacht indienen bij een geschillencommissie over een product of dienst. Er zijn verschillende soorten geschillencommissies: Voor consumentenzaken: De Geschillencommissie Voor financiële diensten: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) Voor uw basiszorgverzekering en aanvullende zorgverzekeringen: de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) Als u een klacht heeft over uw aankoop, dan moet u eerst contact opnemen met de verkoper. Komt u er samen niet uit? In Nederland

Lees ook

Wat zijn de vier belangrijkste wetten van het consumentenrecht?

Er zijn vier belangrijke wetten van het consumentenrecht niet expliciet vermeld in de tekst, maar on Lees meer

Wat staat er in de wet handhaving consumentenbescherming?

De Whc heeft betrekking op de handhaving van consumentenbescherming. Op basis van de Whc heeft de A Lees meer

Bud Pagac
Bud Pagac
2025-10-05 20:19:29
Count answers : 12
0
Wanneer u niet tevreden bent over een product of dienst, kunt u een klacht indienen bij de ondernemer. Als de ondernemer niets van zich laat horen, of u komt er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij een van de commissies van De Geschillencommissie. Drie manieren om uw klacht in te dienen: Ga naar de Geschillencommissie die uw klacht kan behandelen en dien daar uw klacht in. Zoek via Adressen ondernemers de naam van uw ondernemer, en dien via die pagina uw klacht in. Zoek op Thema als u niet weet bij welke commissie u moet zijn, of als u uw ondernemer niet kunt vinden.
Keith Erdman
Keith Erdman
2025-10-02 02:29:37
Count answers : 7
0
Bent u niet tevreden over de aankoop van bijvoorbeeld uw televisie of de schilderwerkzaamheden bij u thuis? Dan kunt u een klacht indienen. U kunt het bedrijf schriftelijk laten weten dat u niet tevreden bent. U geeft dan ook meteen aan wat volgens u een goede oplossing is voor het probleem. Op de website van ConsuWijzer vindt u voorbeeldbrieven om uw klacht in te dienen. Kunt u er samen niet uit? In Nederland kunt u dan naar de Kantonrechter of een geschillencommissie stappen. Klacht indienen tegen (online) verkoper U kunt uw klacht indienen tegen uw (online) verkoper bij De Geschillencommissie. Check wel of uw verkoper hierbij is aangesloten. U kunt een klacht indienen tegen energiebedrijven bij De Geschillencommissie. Check of uw energiebedrijf is aangesloten bij De Geschillencommissie. U kunt een klacht indienen tegen uw bank of verzekeraar bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Check of uw bank of verzekeraar is aangesloten bij het Kifid. U kunt een klacht indienen tegen uw zorgverzekeraar bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Check of uw zorgverzekeraar is aangesloten bij de SKGZ. Kunt de verkoper uit een ander land uit de Europese Unie? Dan kunt u naar het Europees Consumentencentrum (ECC) gaan.

Lees ook

Wat zijn mijn rechten als consument?

Consumentenrecht is in het leven geroepen om de consument meer bescherming te bieden en legt bepaald Lees meer

Wat zijn de drie consumentenrechten?

De drie consumentenrechten zijn niet expliciet genoemd in de tekst, maar hier volgen drie punten die Lees meer

Genoveva Braun
Genoveva Braun
2025-09-23 10:31:39
Count answers : 9
0
Doe uw melding bij ACM ConsuWijzer. Denkt u dat een bedrijf zich niet aan de regels houdt? Bijvoorbeeld bij een probleem met een aankoop, abonnement, energie- of telecomcontract, toegankelijkheid, algemene voorwaarden, pakketreis, misleiding of op social media. Meld dit bij ons. We kunnen optreden als een bedrijf zich niet aan de regels houdt. Meld uw probleemVul de onderstaande vragen en gegevens in en verstuur uw melding. Om welk bedrijf gaat het? Wat is het webadres? Waarover gaat uw melding? Omschrijf uw probleem Geef hier geen persoonsgegevens. Wat is er precies gebeurd en wanneer? Hebt u al contact gehad met het bedrijf? Hoe heeft het bedrijf hierop gereageerd? Uw melding is belangrijk voor ons toezicht, want zo weten wij waar het mogelijk mis gaat. Omdat we veel meldingen ontvangen, leidt niet elke melding tot een onderzoek. We gebruiken alle meldingen om te bepalen welke bedrijven we onderzoeken. We kunnen ingrijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.
Scarlett Mills
Scarlett Mills
2025-09-14 20:50:44
Count answers : 5
0
Meld dit bij ons. Melden als consument Bent u consument? Meld dan bij ACM ConsuWijzer. Melden als ondernemer of werknemer Ontdekte u iets als ondernemer of werknemer van een bedrijf? Meld dan hier online: Concurrentie, consumentenrecht en markten Uw melding gaat over bescherming van consumenten, eerlijke concurrentie tussen bedrijven of regels voor bedrijven die zich bezighouden met telecom, vervoer, post of energie. Online dienst of platform Uw melding gaat over de veiligheid of betrouwbaarheid van een online dienst, platform, social media, online marktplaats of zoekmachine. Bijvoorbeeld als uw account geblokkeerd is of ze niks doen tegen illegale of haatzaaiende content. Of u hebt er problemen met advertenties, aanbevelingen of klachtenprocedures. Liever telefonisch melden? U kunt ons ook bellen op 070 72 22 000 (optie 2) op werkdagen van 09.30 tot 13.00 uur. Geheimhouden van uw gegevens Wij gaan zorgvuldig om met uw privacy en persoonsgegevens. Maar wilt u dat nooit via ons bekend wordt dat u iets over het bedrijf heeft gemeld, omdat u bijvoorbeeld bang bent voor persoonlijke gevolgen? Meld dan telefonisch via onze Inlichtingeneenheid en houd uw gegevens geheim. U maakt uw persoonsgegevens alleen aan de medewerkers van de Inlichtingeneenheid bekend.

Lees ook

Wat zijn je rechten als consument?

U heeft bepaalde rechten en plichten als u iets koopt. Zo heeft u recht op een onbeschadigd product Lees meer

Welke rechten heb ik als consument?

Consumenten hebben recht op veiligheidsupdates bij slimme apparaten. Gaat een nieuw, tweedehands of Lees meer

Bonita Torphy
Bonita Torphy
2025-09-09 11:18:23
Count answers : 12
0
Voel je je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de regels houdt? Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht. Men registreert iedere vraag en klacht, en bundelt deze om de overheidstoezichthouders de juiste informatie te geven. Ook kun je bij ConsuWijzer voorbeeldbrieven downloaden om bijvoorbeeld een koop op afstand te annuleren, een winkel aan te manen tot levering of een abonnement op te zeggen. Natuurlijk kun je naar de rechter, of soms naar de geschillencommissie, maar het is nog maar de vraag of je dat de kosten en tijd waard vindt.
Marilou Brown
Marilou Brown
2025-09-07 13:19:06
Count answers : 8
0
Om een bedrijf aan te klagen, moet u eerst contact opnemen met het bedrijf zelf via de klantenservice om het probleem te melden. Geef het bedrijf de kans om te reageren op het probleem en bepaal de urgentie van het probleem zelf. Als het bedrijf niet reageert of het probleem niet oplost, stuur dan een aangetekende brief waarin u het probleem uitlegt, hoe het bedrijf contact met u kan opnemen om het op te lossen en wanneer u een antwoord verwacht. Het is ook verstandig om een dossier op te bouwen met documenten zoals de overeenkomst, voorwaarden, factuur, correspondentie en eventueel bewijsmateriaal van het probleem. Als het probleem niet wordt opgelost, kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandsverzekering voor advies of met het Juridisch Loket voor gratis juridisch advies. U kunt ervoor kiezen om een zaak aan te spannen bij de Geschillencommissie of de rechtbank, maar dit brengt risico's en hoge kosten met zich mee.

Lees ook

Wat is de Wet consumentenbescherming 4?

De Wet consumentenbescherming 4 is niet genoemd in de tekst. Lees meer

Jonas Lockman
Jonas Lockman
2025-08-26 10:16:54
Count answers : 7
0
U kunt een klacht indienen bij een geschillencommissie over een product of dienst. Als u een klacht heeft over uw aankoop, dan moet u eerst contact opnemen met de verkoper. Komt u er samen niet uit? Er zijn verschillende soorten geschillencommissies. Heeft u een klacht over een product of dienst binnen Europa? De Europese Commissie publiceert online een lijst met alle geschillencommissies binnen de Europese Unie.
Raul Brown
Raul Brown
2025-08-17 14:24:14
Count answers : 10
0
Telefoonnummer 0800 51 51. Arbeidsuitbuiting kunt u (anoniem) melden bij de Nederlandse Arbeidsinspectie via: 0800 51 51 +31 70 333 56 78 (vanuit het buitenland)