:

Wat zijn de vier basisregels van reclame?

Kyla McClure
Kyla McClure
2025-09-07 22:36:04
Count answers : 3
0
De vier basisregels van reclame zijn niet expliciet vermeld in de tekst, maar de regels genoemd zijn:* Reclame mag niet in strijd zijn met de wet, de waarheid, de goede smaak en het fatsoen.* Reclame mag niet in strijd zijn met het algemeen belang, de openbare orde of de goede zeden.* Reclame mag niet onnodig kwetsen of een bedreiging zijn voor de volksgezondheid.* Reclame mag het vertrouwen in reclame niet schaden.* Reclame mag geen angst of bijgeloof aanspreken.* Reclame moet herkenbaar zijn als reclame.* Reclame mag niet oneerlijk zijn (bijvoorbeeld misleidend of agressief).* Reclame die misleidend is, is verboden.* Reclame die agressief is, is verboden.* Vergelijkende reclame is toegestaan onder bepaalde voorwaarden.* Voor sommige producten, kanalen of doelgroepen gelden bijzondere reclamecodes.