:

Wat valt onder administratieplicht?

Clark Hauck
Clark Hauck
2025-10-22 02:49:03
Count answers : 12
0
Uw administratie bestaat uit alle gegevens over uw onderneming die u vastlegt op papier of op een digitale manier. U bent verplicht uw administratie 7 jaar te bewaren. U bent als ondernemer verplicht voor de btw een administratie bij te houden en te bewaren in een voor ons controleerbare boekhouding. U bent verplicht bepaalde gegevens te vermelden op uw facturen. Ook gelden er regels voor het bewaren en administreren van facturen. Uit uw administratie moet duidelijk blijken hoeveel btw u moet betalen en hoeveel btw u van ons terugvraagt.
Barney Tillman
Barney Tillman
2025-10-22 00:13:07
Count answers : 10
0
Administratieplichtigen moeten van hun vermogenstoestand en alles betreffende het bedrijf, zelfstandig beroep of werkzaamheid een administratie voeren. De boeken, bescheiden en andere gegevensdragers die daarmee samenhangen moeten ook meegenomen worden. Het voeren van de administratie moet gebeuren naar de eisen van het bedrijf, zelfstandig beroep of de werkzaamheid. De administratie die gehouden wordt, moet blijk geven van de rechten en plichten van de administratieplichtige en van gegevens die van belang zijn voor de heffing van belasting. Administratieplichtigen zijn tevens verplicht tot het tot 7 jaar bewaren van de administratie en tot het zodanig inrichten van de administratie dat controle daarvan binnen redelijke termijn mogelijk is. Ook moet er medewerking verleend worden tijdens de controle zelf. Onder het bewaren van gegevens wordt tevens het beveiligen van gegevens verstaan.

Lees ook

Wat zijn mijn fiscale verplichtingen?

Als u winst maakt met een eenmanszaak of salaris ontvangt als directeur van een BV, bent u inkomsten Lees meer

Wat moet ik aangeven in mijn belastingaangifte?

Je hebt onder andere de volgende documenten nodig: je identiteitskaart je bankrekeningnummer all Lees meer